Про мої сайти
Які вони? Чим відрізняються? Скільки це коштує?
Як замовити сайт? 

Спершу задовольню нетерпіння ділових людей, а саме відповім на питання скільки це коштує - замовити сайт? Для визначення вартості сайту скористайтесь сайт-калькулятором, це проста форма з досить зрозумілими параметрами. Звичайно вартість розробки on-line ресурсу залежить від обсягу інформації яка публікується, кількості мультимедійного забарвлення (малюнків, анімації, музики тощо) та рівня автоматизації роботи сайту як з анонімним користувачем так і з самим замовником. Тому на сьогодні проектування сайтів відбувається при індивідуальному підході до клієнта. Зі мною можно зв'язатися будь-яким зручним для Вас способом, а всі деталі ми обговоримо при особистій зустрічі.

Тепер я вважаю настала черга висловити декілька думок з приводу, що необхідно мати крім коштів для створення сайту. Начебто безглузде питання, але в ньому є певний сенс. Головне як для сайту так і для будь-чого це ідея. Тільки будь-ласка не подумайте, що я об'єктивний ідеаліст і ставлю ідеальні субстанції вищими за матерію. Просто сайт це на мою думку журнал, що видається не на папері, а у Internet. Як і звичайний журнал він може мати різний стиль, тематику, кількість сторінок, бути навіть кольоровим або чорно-білим, але на його сторінках друкується інформація у словесному чи мультимедійному вигляді. Якщо у Вас не має ідеї про зміст "Вашого журналу", про який сайт може йти мова? Звичайно не всім легко спроектувати структуру журналу (дане висловлювання не стосується редакторів :), але відповісти на питання, що я хочу бачити на своєму сайті Ви мусити.

Маленька лірична пауза: це я тут Вам розповідаю про сайти не тому, що хочу щоб Ви навчились їх роботи самі, а тому що дуже хочу пояснити які вибачте "граблі" розкидані у цих танетах.

Добре. Вважаємо що з ідеєю нашого "журналу", перепрошую сайту, ми розібрались. Тепер настає черга на хвилину замислитись на кого (яку аудиторію on-line користувачів) він розрахований? Хто є його потенційним читачем? Знаючи для кого чи на кого працюєш легше подавати матеріал з кращого боку. Поясню на прикладі. Нехай це газета, яка інформує жителів з подіями у їх місті. Як можна окреслити потенційну аудиторію? По-перше, це люди, що мають доступ до комп'ютера, що під'єднаний до мережі (про це ніколи не слід забувати). По-друге, це жителі міста, як це не банально звучить. Так, якщо це газета міста Полтави, то сподіватись на читачів з Києва я думаю не варто (навіть у Опішні вона не буде користуватись попитом). Не можна також забувати, про те, що аудиторію формує не тільки зміст, але й характер та якість його викладення. Якщо з подіями нашого міста нас будуть інформувати один раз на тиждень, то мені чомусь здається, що скоштувати такі "свіжі" новини виявиться обмаль бажаючих, та й ті зайдуть на сайт випадково і вже мабуть ніколи на нього не повернуться.

Але є аспекти про які повинен турбуватися перш за все спеціаліст (web-майстер). До них відноситься відповідність сайту реальним технічним можливостям кінцевих користувачів та хост-серверу. Наприклад, якщо доступ до Internet відбувається через звичайну телефонну лінію та модем, то слід знаходити компроміс у використанні графіки ( певна річ якщо ви не бажаєте примусити користувачів Вашого сайта чекати по декілька хвилин поки завантажаться усі малюнки). Важлива також кількість користувачів, що одночасно потрапляють на сайт, особливо на тих сайтах, що створюються динамічно. Неможна також забувати про хостінг (процес розміщення сайту на Internet-сервері та надання до нього вільного доступу). Як це не парадоксально, але якщо Ваш сайт стане занадто популярним, то може виникнути ситуація, що Ви не зможете собі дозволити його утримувати (оплата за хостінг пропорційна кількості відвідувачів). Та все ж створення популярного сайту це велике досягнення, безумовно, якщо ця популярність не завдячує пропаганді підліткової порнографії або аналогічному збоченню.

Отже я сподіваюсь Ви вже маєте приблизне уявлення про те що, як, для кого і якими словами буде розповідати Ваш сайт. Настала черга перекласти це мовою гіпертексту і визначити нарешті яким же зовні буде сайт. Дехто вважає, що сайт повинен виглядати як розмальована вітрина магазину, а інші напроти намагаються аскетично відмовитись від використання графіки, відео та інших мультимедійних технологій. Цікаво, що навіть у середині (суміші тексту та графіки) не має істини. Все знову залежить як від того, що буде на сайті, для кого і з яким обладнанням має справу Ваш потенційний користувач. Одні сайти повинні бути ефектно розмальованими, інші суворо витриманими. Як приклад, наведу пошуковий сервер Google. Незважаючи на майже відсутність художнього оздоблення це прекрасна пошукова система, яка має мільйони постійних користувачів. Як Ви вже зрозуміли, ми повернулись до думки, що виникла на початку нашої розмови, а саме: головним для сайту є відповідна реалізація його ідеї.

Гадаю, що не дуже втомив Вас своєю розповіддю. На жаль поза увагою залишились такі питання як класифікація сайтів, рекламування сайту, банерні мережі, перевірка коректності роботи сайту тощо. До цього ще руки не дійшли :).

Що відрізняє мої сайти? 

Якщо Ви не фахівець у комп'ютерній справі, то дивлячись на ці рядки можете навіть не замислюватись, про те, що цей текст написано за допомогою так званого "гіпертексту" або HTML. На відміну від нашої з вами мови, гіпертекст створено для того, щоб його розуміли браузери та показували нам на екрані. Але комп'ютерів, операційних систем і навіть браузерів дуже багато, тому гіпертекст - це стандартизована мова (вона має чітко визначені правила написання). Та історично так склалось, що гіпертекст набрав у свій склад так би мовити сленгових виразів, які правильно інтерпретуються виключно одним браузером. Користувачі інших програмних засобів побачать на екрані або абракадабру або взагалі нічого. Особисто я порівнюю сайт з ілюстрованим журналом, і відповідно до засобів масової інформації у своїх сайтах я намагаюсь уникати використання не стандартизованих прийомів. На підтвердження моїх слів, на головній сторінці розташовано таку позначку:

Valid HTML 4.0!

Цей знак наче медаль на пляшці з кон'яком. Він означає, що сайт пройшов перевірку на відповідність стандарту гіпертексту версії 4.0 (точніше HTML 4.0 Transitional), і в ньому не виявлено жодної помилки. Якщо не вірити на слово, то перевірте самі. Для цього достатньо клацнути на цьому зображенні та на сайті validator.w3.org (офіційний сайт консорціуму World Wide Web) ввести у форму перевірки адресу мого сайту тобто www.senyk.poltava.ua. Ну що пересвідчились?   :@)

Другою відмінністю моїх сайтів є те, що їх можна переглянути навіть у текстовому браузері links. Звичайно малюнок буде дещо відрізнятись, але працювати з сайтом буде можна.

Реклама: